fredag 11. februar 2011

De første dagene i India.

Ja, da har jeg vært i India i ca 4 dager, men på de dagen syns jeg selv at jeg har fått gjør mye.
Første dagen hadde jeg en by tur med guide, digg å se den stressene byen Delhi fra bilvinduet. Mye artig å se også.
Dag nr to ble jeg kjørt av en hyggelig liten inder til en natsjonalpark, Corbett Tiger reservatorie som lå 7 times bil tur unna. Der oppe i jungelen hadde jeg to netter, Vedunderlig! Hadde guidet tur i parken i håp om å se tigere, noe jeg så vidt gjorde siste minuttet av turen, det var nesten en fryd om øye å se hvor oppspilte guidene ble da de jaktet på disse villdyrene. Nå har jeg nettopp returnert til det samme hotellet i Delhi, Kan ikke skryte av internett fasilitetene, jeg må sitte nede i respsjonen lent over disken fordi kabelen er så kort, Udigg i ryggen den stillingen her over lang tid ja. I morra blir jeg kjørt til det hotellet der jeg skal møte de andre fra den Guidet gruppa je skal være med i 15 dager. Vi begynner turen i Delhi og ender i Kathmandu i Nepal. Tror jeg får se masse på den turen.
Minne monument over de falne inderer under første verdenskrig, På den tiden var india britisk koloni så de kjempet under England, Det er britene som har bygget dette prakt bygget som ligger i den ene enden av parade gaten i Delhi, i den andre endren er slottet til første damen. (Digg å ha privat sjåfør og engen guide som kjørte meg rundt og forklarte ting ;) )

Dette er gaten, nei, det kan ikke kalles gate, det er smuget hvor Hotellet mitt er. Dere kan selv tenke dere utsikte fra rommene :P hehe.. rett i veggen til neste bygg, det var så vidt de har fått dytta inn en AirCondision vifte utenfor vinduet. Trangt ass!!

Dette er gaten hvor jeg bor, masse folk, dyr og kjøretøy av alle salg. samt en hel hagu med lysene skilt.

Svartfjes ape i natsjonal parken, Det var en hel flokk som var villig til å spise på utstilling, de satt kun noen meter i fra oss i gomlet i seg god sakene. (Digg å ha en Jepp for seg selv da :P hehe.. )

Alternativ transport, Det er ikke så nøye med sikkerhet og regler.
Nå skal jeg ikke klage på norske syklister igjen, Her er alt som kan krype å gå ute i veien.
Semietrailerer, lastebiler av forskjellig størrelse og form, biler i alle størrelser og varianter,motorsykler i virkelige kreative former og størelser, trakorer og bare noe som hadde motor og gikk frem over, Eller det måtte ikke en gang ha motor å brumme, det holder hvis det går frem over, som hester, kuer, okser, gjeiter, hunder, mennesker på sykler i alle varianter, Eller bare mennesker som gikk eller dyttet traller.
Ikke rart den bilturen tok tid, måtte jo stoppe for alt mulig hele tiden.
Å ikke tro at selv om det er er venstre kjøring så hold man seg der, nei da, Hvis kjørebanen var bedre på den andre siden så kjørte man like greit der, eller bare hvis man hadde lyst. Kaos!!!
Vi kjørte inn et område med tåke på vei tilbake til Delhi i dag, da satte sjåføren på nødblinken, jeg lurte på hva nytte den hadde nå; da fikk jeg til svar at man så bedre med den på. Ja vel tenkte jeg er det derfor vi har noe som heter tåkelys tro, for at vi bare kan bruke nødblinken.. :s
Jeg skal være med på at man så de andre kjøretøyene bedre hvis de hadde lys på i det heletatt, men at man så veien bedre med nødblinken på må noen forklare meg nøyere gitt.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar