søndag 13. februar 2011

De første dagene av gruppe reisen Delhi til kathmandu.

I går ble jeg kjent med gruppa jeg skal joine de neste 14 dagene, vi fikk en kort orientering før guiden dro oss alle 15 med på metroen i Delhi, kaos! Veldig greit at det er noen mannfolk med på turen for da kan men heletiden orientere seg hvor de er i terenget og nevigere der etter:P ( Selv jeg er høyerer en mannfolka i India så de vestlige mennene er lett å se) Vi fikk en omvisning i gamle byen, herregud for et opplegg og så mange tiggerer, blir sliten av sånt jeg. I dag tok vi morgen toget til Jaipur, opp kl 0400 for å rekke toget kl 0600, her i jaipur har vi booket inn på et nydelig hotell, ser nesten ut som et gamelt herskapshus, med flere sturer gamle bilder og et flott bibliotek, rommene et kjempe søte, kan se ut som et lagst vertshus, uthus eller bolig for tjenere i gamle tider, jeg har fått rom sammen med en engelsk jente, Louise. De har svømmebaseng her ;) tihi.. Dagen i dag har gått med til å besøke Amber fort, et fantastisk sted, stille og rolig i forhold til den støyende og møkketet byen. Vi er 15 vestlige folk fra 7 forskjellige land som er med i gruppa og da er det helt utrolig at vi er 4 norske. Men i alle fall, alle ser vestlige ut, så vi ble nesten rikskjeniser på dette fortet i dag. Det var en del inderer som også var på ferie og skulle utforske dette foret, men de ville også utforske oss, særlig oss med blondt hår. Så i dag har jeg posert for mange hobby fotografer, artig Men også litt slitsomt i lengden. Dagen i dag har også gitt meg mitt førte møte med trotro ( et slags kjøretøy, en litt utvidet motorsykel, et hjul forand og to bak, plass til (Absolutt MAX tre vestlige mennesker) i baksetet, men jeg har sett at de har klart å trykke 12 indere inn i et sånt kjøretøy. Utrolig! )

Her i vi i et tempel til turban folka, han på bildet har spart litt hår kan man si.

skjekk ut dette ledningsnettet, utrlig vel organisert syns jeg :s India på sitt beste, hehe..

Trangt om plassen, det er greit at de er så himla mange folk, men gatene er jo ikke byget for det..

På vei til hotellet i går kveld møtte vi på en liten parade med spillende og dansene folk, virkelig flott! lys bærere, danserer, strommer og fult korps med hester, stivpynta folk og en masse fyrverkeri.

Toget til Jaipur fra Delhi i dag, dette er ikke toget jeg tog, med et vi kjørte forbi på veien, de sitter ganske trangt på innenfor gittrene, jeg er glad jeg kjørte noe i duren 1 klasse, med ari condition, eget reguerbaret sete og plass til all bagasjen min;)

Her er jeg uten for Amber fort, flott opplevele å være der.


Her sitter jeg, en ploak og ei fra Lithauen i en trotro.


Her ser dere vann slottet i bakgrunnen, ligger helt ute i vannet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar