lørdag 9. april 2011

Bilder fra Vietnam og Laos.

Dette var det som møtte oss tisse trengt på grensen mellom Loas og Vietnam. 

 Dette er en banan blomst, og den lille gule saken er en biteliten banan :)
 Jeg kjøpe noe "sore" banaer, men ta en titt på taket. Ikke byg for Norske folk i hvertfall.
 Grotte tur, i badering. 
 Det var vann i grotta så vi kava oss inn på bareringer, >Kjekt<
 Deretter var det padletur i kajak, Meg og Sam var radar par nedover evla
 Dette er det beryktede Tubing i Laos.
 Flust med barer langs elven, å når man bli lei av en bar hopper man i vannet på en badering og stopper ved neste passene bar. 
 Nydelig bilde av meg og Sam i Tuben på vei ned elva.


En helt masse Kalkstein fjell.
 Elefant riding!! Det var SÅ gøy, fikk sitte på nakken til det store dyret. Noe annet enn en hest ja!
 Mating av elefantene
 Så var det vasking av dem, ut i elva og på med skrubben. 
 "Mating" av munker, siden munker ikke skal lage mat må de tigge om det, dette er morgen runden ca kl 06.
I denne båten tilbrake vi to døgn på Makong elven. 
 Dette kan se ut som vanlie båter, men det er opprinelig amrikanske bomer etter Vietnamkrigen, Amrikanerne slapp ut de utbruke bombene og amunisjon fra fly da de trakk seg ut av Vietnam, på veien tilbake til Amerika var Laos og Cambodia så uheldige at de kom i vein for disse utslippene.
 Kan ikke klage på farge utvalget.
 Ho Chi Mind City  sør i Vietnam er det 9 millioner folk og minst 4,5 millioner motorsykler.
 Typisk Vietnam!! 
Vietnameser med stråhatt ute på rismarken. 
Ridetur på en Vannbøffel.
 Her er jeg i en mineral gruve inne i et av fjellene som ut gjorr Ha long Bay, MEn siden guiden vi hadde snakket så dårlig engelsk fikk jeg ikke med meg noe av hva han sa. Men fin var det læll.
 Ha Long Bay, her er det kjente Kylling kysset.
 Vann dukke show i Hanoi, spesielt.
 Dette er grav plassen til selveste Ho Chi Minh, kommuistisk folke helt og president under vietnamkrigen. 
 Det er ikke lett å forstå seg på trafikken her i Vietnam, sett med norske øyne er dette bare kaos.
Opps, bilde er vist feil vei. 
Her opserer jeg sammen med en kineser som har spurt om hun kan få ta bilde meg meg forande statuen av Ho Chi Minh.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar